- Az iskolai, vagy egyéb munkái során gondatlan hibát vét, nem figyelem részletekre.
- Különböző helyzetekben gondot okoz a figyelem megtartása.
- Nehezen tudja megszervezni a tevékenységét.
- Általában feledékeny
- Elveszít dolgokat
- Tartós figyelemre nem képes, ellenáll olyan feladatoknak, amelykhez tartós figyelemre lenne szükség.
- Gyakran rendetlenség uralja a környezetét.
- Könnyen elterelődik a figyelme.
- Amikor beszélünk hozzá, úgy tűnik nem figyel ránk
A felsorolt tünetek közül ha több tünet tartósan fél éven át jelentkezik akkor lehet figyelemzavarról beszélni. Ezek a tünetek minden gyereknél másképpen jelentkeznek.
Mikor teljesít jól egy figyelemzavaros gyerek?
- Ha a munkájuk során sok biztatást, dicséretet kap.
- A tevékenység során folyamatos a megsegítés, megerősítés, a visszacsatolás.
- A rutinná vált tevékenységek során.
- Kétszemélyes helyzetben.
- Ha egyértelmű, kevés és egyszerű a szabály amit követnie kell.
- Ha a partner határozott, következetes és elfogadó.
- Ha egyszerű az utasítás, a feladat.
- Ha egyszerre csak egy utasítást és feladatot kap.
- Megfelelően ingergazdag a környezet.
Ezek a gyerekek általában értelmesek, okosak, tevékenyek, segítőkészek. Szeretik a nagy mozgásokat, nem tudnak egy helyben maradni.
Fontos számukra a cselekvést követő azonnali sikerélmény, ez tartja fenn az érdeklődésüket.
Gyakran másképpen látják a világot. De ez egyben egyfajta eredetiséget eredményez. Sokuk intelligensebb az átlagnál, sokuknak van kivételes tehetsége.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése